okt
15

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nagy várakozással készültem az évad szenzációjára az Egy nyári éj mosolyára és emlékszem elég csalódottan jöttem haza a Balcsiról a keszthelyi különleges előbemutató után.

Nos, akkor még úgy gondoltam, hogy csak az én ízlésemmel van a baj. Egyik kedvencem Egyházi Géza és kíváncsi voltam a Megasztáros kiscsillagra Patai Annára is, de nem történt meg a csoda.

Egyike volt azoknak a musicaleknek, amiket nem akarok többször megnézni. Találtam róla egy rövid video ajánlót is, amit megnézve elgondolkoztam azon is, hogy akik készítették, azok tudják a musical miért is musical? Ugyanis ebben nem sok zeneiség van! 

Amúgy a darabról pár szóban. Fontos, hogy ez nem egy amolyan tipikus musical, mint amit megszoktunk. A darab eredeti címe Egy kis éji zene, amit nem is értem miért módosított  a színház?! A zeneszerző művei inkább a zene megszállottjait nyűgözik le, de nem  egy Webber féle slágergyáros írta. Mindamellett Sondheim olyan sikermusicalek szerzője mint a Company és a Sweeney Todd, tehát nem akárki. 

A történet a századfordulós Svédországban játszódik. Hőseink: egy színésznő, aki úgy érzi, hogy sok viharos esztendő után itt az ideje, hogy megállapodjon. Egy ügyvéd, aki egykor a színésznő szeretője volt, aki 11 hónapja „ifjú házas” – egy tizenkilenc éves lányt vett el, aki még az esküvő után is ragaszkodik szüzességéhez. Desirée Szent Iván éjjelén meghívja a házaspárt édesanyja, a hajdani kurtizán kastélyába, ahol elsőre úgy tűnik, semmi sem úgy alakul, ahogy azt eredetileg tervezték.

Amúgy a darabról úgy látom nem csak én vagyok lesúlytó véleménnyel, hanem a Kultography kritikusa is. Az elvakult rajongók tájékozottságáról szóljék a komment is amit lentebb lehet olvasni. Úgy tűnik van aki előbb szereti osztani az észt, minthogy végiggondolja, a darabnak már volt egy előbemutatója Keszthelyen és a sajtónak nyilván tartanak egy nyilvános próbát.

Mindamellett egyszer mindenkinek érdemes megnézni, mert egy új színt mutat meg a musicalek világából, amibe bizonyosan sokan beleszeretnek majd. A darabról szóló sajtó stb megtalálható a Facebook oldalán!

Ha tetszett a bejegyzésem akkor nyomj egy lájkot a Facebook oldalamra ide kattintva!

A bejegyzés trackback címe:

https://musicalhirek.blog.hu/api/trackback/id/tr203304694

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása